راه های موفقیت در پیدا کردن کسب و کار برای فریلنسر

کسب مهارت ها لازمه پیدا کردن کار است. هرچه مهارت های خود را افزایش دهیم ، قدرتمان برای انتخاب کار بیشتر می شود. شاید خیلی ها می گویند “من که مهارت های لازمه برای ورود به بازار کار را ندارم!”. اینطور نیست. همه ی انسان ها دارای مهارت ها و ویژگی های منحصر به فردند. کافیست آنها را در خودمان پیدا کنیم.

در رزومه تان به مهارت های کلیدی اشاره کنید.

یک رزومه باید تمام مهارت‌هایی که دارید را در بر گیرد. در واقع حالت ایده‌آل این است که تمام مهارت‌های مورد نیاز برای یک موقعیت شغلی را در رزومه‌ بنویسید، اما اگر انجام این کار ممکن نبود، باید به دنبال راه‌هایی برای انعکاس مهارت‌های کلیدی خود باشید.

در سایت کارپات (https://karpot.ir) می توانید مهارت هایی که دارید را به پروفایل خود اضافه کنید و آن را در معرض دید کارفرمایان قرار دهید. می توانید برای پروژه هایی که کارفرمایان ایجاد می کنند پیشنهاد ارسال کرده و قیمت پیشنهادی خودتان را ذکر کنید. کارفرما بر اساس میزان مهارت و مبلغ پیشنهادی شما تصمیم می گیرد که پروژه را به چه فریلنسری واگذار کند. به این صورت رقابت بر سر پروژه آغاز می شود. هر کاری به مهارت های شغلی و تجربه مختص به خودش احتیاج دارد و باید بر روی خواسته‌های کارفرما تمرکز داشته باشید.

همیشه به این نکات در کارتان توجه داشته باشید:

  • زمان بندی حل مسئله
  • خلاقیت و ایده پردازی
  • مهارت ارتباط
  • زمان بندی فعالیت ها
  • برنامه ریزی
  • یادگیری
  • انگیزه و پشتکار
  • مشخص کردن هدف

اهداف باید واضح و مشخص و قابل اندازه گیری باشند. وقتی که هدفتان را مشخص کردید مهم است که در راستای رسیدن به هدف اقداماتی انجام دهید. یکی از این اقدامات می تواند یادگیری یک مهارت جدید یا کارهایی باشد که برایتان مشکل و کمی ترسناک است؛ مانند سخنرانی در جمع ، استارت یک کسب و کار، کسب مدال المپیک و … . همه اهداف مهم هستند اما هدف نهایی متخصص شدن در زندگی است. هیچکس به جز خودتان مسئول رشد فردی شما نیست. پس باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید رشد کنید و به تصمیم‌تان پایبند بمانید. برای رسیدن به آنچه می‌خواهید باید بسیار تلاش کرد، نباید از تلاش ایستاد و همین‌که پیگیرانه به مسیر خود ادامه دهیم، ضامن موفقیت است. تلاش و کوشش برای هدفی که برای آن برنامه داشته باشید و طبق برنامه پیش برید.هیچ وقت مأیوس و نا امید نشوید. همواره می توانید مهارت های خود را ارتقاء دهید. خواستن ، توانستن است.

 

 

نظر